Voeg een bericht toe

Captcha Afbeelding

Ruth Joaquin: Yad Vashem
Geachte Historische Vereniging IJsselham en de redactie van De Silehammer, Bij deze een blijk van grote waardering voor uw werk als vereniging en voor de zeer waardevolle artikelen in De Silehammer. Als onderzoekster voor de Afdeling Rechtvaardigen Onder de Volkeren van Yad Vashem heb ik enkele maanden geleden contact gezocht met de Historische Vereniging IJsselham. Sindsdien zijn zowel het persoonlijke contact met uw medewerker als de interessante artikelen in uw periodiek van grote waarde voor ons geweest bij het samenstellen van een dossier over inwoners van Giethoorn en omstreken, die tijdens de Tweede Wereldoorlog onderduik verschaften aan het Joodse jonge gezin Adler. Hartelijk dank hiervoor! En veel succes met de voortzetting van uw goede werk. Ruth Joaquin Yad Vashem - Righteous Among the Nations Dept.

zondag 03 september 2023
Erin Meekhof Sturgill: Looking for Meekhof family
Hello, my family here is the U.S. is descended from Meekhofs in the Oldemarkt area. I am very interested in connecting with any Meekhof family members still living in the area. I can be reached via Facebook at Erin Meekhof Sturgill.

zaterdag 19 augustus 2023
Elly Visser-Smit: Boek Het pad en de voart
Bij een vriendin zag ik vanmiddag dit boek dat zij te leen had over inwoners van de Oudeweg (Oldeweg) in Ossenzijl. Weet iemand waar dit boek te koop is? Op internet kan ik het niet vinden.

woensdag 02 augustus 2023
Henk Mintjes: Informatie/Foto's van Mintjes personen in Oldemarkt e.o.
Hoi, Ben recent lid geworden van jullie prachtige vereniging. Wel heb ik een vraag zijn er mensen die foto's en informatie hebben van Mintjes personen? Ik zou ze graag allemaal aan mijn stamboom toe willen voegen. En voor de mensen die dit lezen: Mocht je zelf van een Mintjes afstammen, of er één zijn. Ik heb hier een groep: https://www.facebook.com/groups/375173340430899
Met vriendelijke groet,
Henk Mintjes

maandag 03 juli 2023
Henk Bartelds: Ds. Schukking
De predikant L. Schukking heeft heel kort als standplaats Peperga/Blesdijk gehad (van okt. 1826 tot juli 1827). Toen predikant Zudwolde tot april 1839. Ik ben bezig met een artikel over hem in het blad van de Oudheidkamer Zuidwolde (Dr.). Zou ik van uw vereniging een foto kunnen krijgen om in het verhaal op te nemen ? Bij voorbaat hartelijk dank.

maandag 10 april 2023
Antoinette : Politiebureau
Hoi! Wij worden als het goed is de nieuwe bewoners van het oude politiebureau in Oldemarkt. Nu was ik op zoek naar foto's van het politie bureau zoals het er vroeger uit heeft gezien. Via Google of de beeldbank vind ik nergens een oude foto. Het leek ons tof om hier een beeld van te hebben en op te hangen in huis ? Kent of weet iemand iets over de geschiedenis van het politie bureau of politie post? Periode zou dan zijn 1970-1994. Dankjewel!

zondag 12 februari 2023
Johan Jonker: Klaas Los en Tiementje Duiven
Beste mensen, Mijn opa en oma woonden aanvankelijk in Paasloo aan de binnenweg. Mijn opa had een soort rijdende winkel waarmee hij door de omgeving reed. Later hadden ze een winkel aan de hoofdstraat 1 in Oldemarkt. Volgens mij een IFA winkel. Daarnaast zat een slagerij. Ik kan me nog herinneren dat wanneer ik daar logeerde (in de jaren 60) dat er daar varkens en koeien werden geslacht en dat er ook wel een keer een varken is ontsnapt. Dat was een hele heisa. Het zou wel leuk zijn als er nog ergens een foto van de winkel opduikt. vriendelijke groet Johan

dinsdag 20 december 2022
J Sanders: Blesdijke
Is er iemand in uw vereniging die mij kan helpen aan gegevens over de familie Otte de Boer en Sophia (Fietje) Bogaard? Zij hebben tijdens de oorlog in Blesdijke gewoond en zijn na de oorlog geëmigreerd naar ...... Zij hadden twee zoons. Ik ben eigenlijk op zoek waar ze precies gewoond hebben. (Friesche veld?)

zondag 23 oktober 2022