De prijzen van onderstaande artikelen zijn afhaalprijzen.

Wilt u dat wij een door u besteld artikel naar u opsturen dan komen de verzendkosten ook voor uw rekening.

De openingstijden van ons centrum staan op onze website.

Ballpennen met logo HVIJ.
Balpennen met logo van de Historische Verenigng IJsselham, zwartschrijvend. Verkrijgbaar in de kleuren rood, groen en blauw.

€ 0,50.
Kop en schotel met logo van de voormalige gemeente IJsselham.
Bijzonderheid aan deze kop en schotel is dat de naam IJsselham is geschreven met 3x de letter 's'.

€ 2,50 per stel.

H.V.IJ. Sleutelhangers
Sleutelhangers met logo van de H.V.IJ.
€ 0,50 per stuk

H.V.IJ. Silehammer
Reeds uitgegeven nummers van ons verenigingsblad
€ 5,00 per stuk

J. Lok Aafje boerendochter uit Paasloo
Gebaseerd op informatie uit de nalatenschap van de hoofdpersoon, gesprekken met oudere familieleden en eigen onderzoeksresultaten, vertelt Jan Lok in AAFJE over zijn oma's leven.
€ 18,00

Bommen Berend in het waterland
Het jaar 1672 staat in de geschiedenisboeken bekend als het “Rampjaar” voor Nederland. Van alle kanten werd ons land belaagd door vijanden. Vanuit het zuiden viel Frankrijk ons land binnen. Engeland bedreigde ons vanaf de Noordzee. In het noorden en oosten probeerde de bisschop van Munster voet aan de grond te krijgen. Deze oorlogszuchtige bisschop “Bommen-Berend”, genoemd, heeft flink in onze streken huis gehouden. Dank zij hevig verzet vanaf de Friese waterlinie , die begon bij Kuinre en tot ver in Friesland reikte en tegenstand met name vanuit Blokzijl is het Bommen Berend niet gelukt dit gebied in handen te krijgen. Blokzijl werd zelfs door stadhouder Willem III later hiervoor beloond met stadsrechten.

C. Wiersma Botterkopers
€ 1,00

Broekbeslag
De geschiedenis van de broeklanden in de voormalige gemeente Oldemarkt

J. Steenstra Canon van Steenwijkerland
De utgestrekte gemeente Steenwijkerland omvat, naast Steenwijk, in totaal meer dan30 kernen, waaronder Blokzijl, Giethoorn, Oldemarkt en Vollenhove. Elk van die kernen heeft een eigen geschiedenis en dus een eigen identiteit.
Doel van De canon van Steenwijkerland is recht doen aan de grote verscheidenheid van het gebied. In veertig hoofdstukken, reikend van de prehistorie tot heden, wordt de veelbewogen, kleurrijke geschiedenis geschilderd van de gemeenschappen die anno 2013samen de gemeente Steenwijkerland vormt.

F. Friskorn De grote vuurvlinder
Ga mee op pad met Philip Friskorn.
€ 24,95. Verkoop uitsluitend op bestelling!

W.J. Boelsma  Eeuw uit - Eeuw in - 1893 - 1993 100 Jaar Gereformeerde Kerk Oldemarkt.
1893 - 1993 100 Jaar Gereformeerde Kerk Oldemarkt.

Harry Bouwman
De laatste vlucht van T for Tommy
Dit boek, de herziene uitgave van de eerste druk uit 1993, beschrijft de bombardementsvlucht van Striling R9168'T for Tommy', die op 16 december 1942 na een aanval op het vliegveld van de Luftwaffe bij Diepholz door een Duitse nachtjager werd neergeschoten. Bij de crash in de bossen bij Gortel kwamen zes jonge mannen om het leven. Alleen de staartschutter kon op tijd het toestel verlaten en raakte in krijgsgevangenschap.
€ 15,00

H. van Dalfsen De Stormvloed in 1825
Beschrijving van wat er in de eerste week van februari 1825 plaats had in het noordwesten van Overijssel. Ongewijzigde herdruk 1997.

R. Kamman

Woordenlijst van het dialect van Kuinre

€ 3,00

H. Vegt De geschiedenis van de R.K. Kerk te Oldemarkt
De geschiedenis van de R.K. Kerk te Oldemarkt.

Harry Bouwman
Heerlijkheid De Eese
Een landschapsbiografie is een samenhangend verhaal over de ontwikkeling van het landschap vanaf zijn ontstaan tot het heden.

Honderd jaar Christelijk onderwijs Oldemarkt - Paasloo 1886 - 1986
L.P.  IJsselhammer Klanken
De opnamen voor deze langspeelplaat hadden plaats in opdracht van de Steenwijker Journalisten Club in nauwe samenwerking met het gemeentebestuur van IJsselham. Opnamedata 14 en 15 oktober 1985.

T.R. Stegeman IJsselhammers spreken voor zich
In dit boek vertellen negen bewoners en oud-inwoners van de gemeente IJsselham over hun jonge jaren, die inmiddels ver achter hen ligt. Ze voeren ons mee naar de tijd waarin lantaarnopsteker en de nachtwacht een belangrijke taak hadden, toen water nog niet uit de kraan kwam, maar uit de regenbak, de pomp of gewoon uit de sloot.

J.C. Bloem In herinnering
Uitgegeven ter gelegenheid van de 35e sterfdag van J.C. Bloem als onderdeel van de Bloemdag op 10 maart 2001, georganiseerd door Jeltje van Dansik, Henk Dorman en Kees Huis in 't Veld.
Het geheel vind plaats onder auspiciën van de Stichting Schrijversfestival Steenwijk e.o.
€ 5,00

J. Kruyf  Kerken in de kop.
'Kerken in de kop' schets een beeld van het veelzijdige, kerkelijk leven in de gemeenten Steenwijkerland, Zwartewaterland en Meppel. Het resultaat is een respectvolle tocht langs vijftig bedehuizen in de Kop van Overijssel en Zuidwest-Drenthe.

F. Friskorn Natuurlijk Blesdijke / Paasloo
Het idee om over het houtwallenlandschap een boekje te maken ontstond in het vroege voorjaa van 2018 in het bestuur van de Stichting Grensvisie Blesdijke-Paasloo.
€ 10,00

T.W. Dekker
Oldemarkt
geschiedenis van de voormalige gemeente.

Coördinatiecommissie Kalenberg Kijk op Kalenberg
€ 2,50
K. Verbeek
Korte geschiedenis van Oldemarkt als handelsplaats

E. Schreur Oldemarkt vroeger en nu
€ 2,00

K. Kuit
Oud, maar steeds weer nieuw
125 jaar Vrije Zendingsgemeente Ossenzijl.

Chr. gemengd zangkoo Tot eer van God
Muziekboek.

J. Houwer Tussen Steenwijk en Blokzijl
Een boek over de streek tussen Steenwijk en Blokzijl.
€ 45,00

K. Kuit Van vergeten land tot Nationaal Park
€ 5,00

H. Bouma  Vol op koers. 125 jaar christelijk onderwijs in Oldemarkt 1886 - 2011.
Dit boek vertelt de bewogen geschiedenis van het christelijkonderwijs in Oldemarkt. Vanaf het prille begin, toen een aantal Oldemarkers van mening waren dat hun kinderen recht hadden op christelijk onderwijs tot de tijd van nu: 125 jaar later. Na het in gebruik nemen van de school, op 7 oktober 1886, is het onderwijs niet stil blijven staan.

€ 3,00.

F. Friskorn Witte Weerribben
De winter leeft!
Vaak wordt de natuur dood verklaard als de herfst voorbij is en Koning Winter heerst. Niets is minder waar.
€ 8,00