Archief inmiddels deels online.

De Historische Vereniging IJsselham in Oldemarkt is in het bezit van veel foto’s, publicaties, documenten e.d. van en over de voormalige gemeente IJsselham. Foto’s, publicaties, documenten e.d. van en over personen, verenigingen, organisaties, kerken en gebeurtenissen. Verder ook veel krantenknipsels uit diverse tijdschriften, week- en dagbladen e.d. Deze documenten zijn opgeborgen in dozen en worden bewaard.

Regelmatig ontvangen we nog nieuwe documenten van personen of organisaties e.d.

Deze meestal historisch unieke en kostbare documenten worden opgeslagen in het archief van onze vereniging.

Mocht u zelf nog oude foto’s, publicaties of documenten in uw bezit hebben en mist u deze op onze beeldbanken, kunt u deze opsturen of doormailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. in een zo hoog mogelijke resolutie. Ook kunt u bij ons langs komen om deze foto’s, publicaties of documenten e.d. te laten scannen en verwerken.

Ons aanzienlijk archief van foto’s, publicaties en documenten over de inwoners van de voormalige gemeente IJsselham, zijn via onze "Beeldbanken" in te zien zijn, voor zover wij die hebben ingevoerd.

Heeft u nog foto’s, publicaties of documenten e.d. over de voormalige gemeente IJsselham die u over wilt dragen aan onze vereniging, stuur dan een berichtje via het reactieformulier-bezoekers bij een willekeurig gekozen document of publicatie.

Heeft u vragen of aanvullende gegevens over getoonde foto’s, publicaties of documenten, stuur dan een berichtje via het reactieformulier-bezoekers bij de betreffende documenten en publicaties.

Indien u bezwaar heeft tegen de publicatie van bepaalde foto’s, publicaties of documenten dan wel gegevens op onze Beeldbank(en) op grond van privacy- of auteursrecht, stuur dan een berichtje via het reactieformulier-bezoekers
bij de betreffende foto, publicatie of document. De Historische Vereniging IJsselham is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de foto’s, publicaties of documenten e.d. en ondersteunt deze inhoud ook op geen enkele wijze.

De Historische Vereniging IJsselham sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei vorm van directe of indirecte schade, van welke aard ook, die mocht voortvloeien uit elk (oneigenlijk) gebruik van de inhoud van de foto’s,
publicaties en documenten e.d. uit onze Beeldbank(en), ook als geheel.

Onze Beeldbank(en) bevat(ten) een grote hoeveelheid krantenknipsels uit diverse tijdschriften, week- en dagbladen en prentbriefkaarten. Vanwege copyright/auteursrecht hebben wij geen toestemming van diverse tijdschriften, week- en dagbladen om deze openbaarte publiceren.

Besloten inzage is alleen mogelijk bij ons in ons gebouw.

Uitsluitend onze Beeldbank Foto’s is momenteel beschikbaar, waarbij wij aantekenen dat we nog druk bezig zijn om deze van foto's te voorzien.

Het ligt in onze bedoeling t.z.t. ook nog andere beeldbanken te publiceren. U kunt hierbij denken aan een beeldbank voor Documenten, Objecten, Boerderijen/Woningen en Diversen.

Inmiddels is ook onze bibliotheek online te bezoeken.

Click hier om onze online fotoarchief te bezoeken.

Click hier om onze online bibliotheek te bezoeken.

Click hier om het archief van De Silehammer te bezoeken.